کلاس های آمادگی آزمون زبان استاد اسدبیگی در تهران

دولینگو Duolingo آیلتس IELTS آی تپ iTEP تضمینی استاد اسدبیگی

Search
Close this search box.

کلاس آنلاین آیلتس تافل و دولینگو​ استاد اسدبیگی

Search
Close this search box.
کلاس آنلاین آیلتس IELTS

کلاس آنلاین آیلتس IELTS آموزش نکات مهم رایتینگ آیلتس IELTS Writing جهت افزایش نمره

کلاس آنلاین آیلتس IELTS

کلاس آنلاین آیلتس IELTS آموزش نکات مهم رایتینگ آیلتس IELTS Writing جهت افزایش نمره

نکات رایتینگ آیلتس

همانطور که میدانید آزمون IELTS دارای دو بخش مجزا در Writing میباشد. در ماژول آکادمیک task 1 توضیح و تفسیر گراف و Task 2 نگارش متن یا essay میباشد. در آزمون جنرال در بخش اول از شما خواسته میشود یک نامه بنویسید و در بخش دوم هم یک متن یا essay.

قوانین تعداد کلمات در رایتینگ آیلتس (کلاس آنلاین آیلتس IELTS):

  1. در رایتینگ تسک 1 آیلتس IELTS writing task 1 حداقل 150 کلمه و در رایتینگ آیلتس تسک 2 IELTS Writing task 2 حداقل 250 کلمه باید نوشته شود.
  2. محدودیتی برای تعداد بالاتر کلمات نیست. در واقع میتوانید بیشتر از حداقل تعداد کلمات تعیین شده نگارش کنید. در این مورد بهتر است برای رایتینگ تسک 1 بین 170 تا 190 کلمه و برای رایتینگ تسک 2 بین 270 تا 290 کلمه بنویسید. این نشان میدهد که شما توانایی نگارش بیشتر از حداقل را دارید اما از ذکر مطالب اضافی خودداری کرده اید.
  3. اگر تعداد کلمات شما کمتر از تعداد تعیین شده برای تسک ها باشد، پنالتی مربوط به نگارش زیر تعداد کلمات مجاز را دریافت کنید (penalty for writing under the word count). این پنالتی نمره شما را کم می کند!

نکات مهم:

  • همیشه بیشتر از تعداد کلمات مجاز بنویسید.
  • بیش از حد زیاد ننویسید (سعی کنید بیشتر از 190 کلمه برای تسک 1 آیلتس و بیشتر از 290 کلمه برای تسک 2 ننویسید). چون به محتوا و درستی ساختار متن شما نیز نمره داده می شود و ملاک فقط طول نوشته نیست.
  • کلمات خود را نشمارید! شما وقت کافی برای شمارش تک تک کلمات متن خود را ندارید. برای اینکه تعداد تقریبی کلمات را تخمین بزنید بهتر است تعداد خطوط متن را بشمارید. برای مثال داوطلب X می داند که با توجه به دستخطش در هر خطی که می نویسد حدود پانزده کلمه جا می گیرد. پس با این حساب 11 خط میتواند کافی باشد.

پنالتی های رایتینگ آیلتس که باعث کم شدن نمره IELTS writing میشوند:

1- پنالتی طول متن زیر تعداد کلمات مجاز (penalty for being under words) یا (under length): اگر تعداد کلمات رایتینگ تسک 1 شما کمتر از 150 کلمه و رایتینگ تسک 2 شما کمتر از 250 باشد این پنالتی را دریافت می کنید و نمره رایتینگ تان کم می شود.

2– پنالتی نگارش متن نامربوط به موضوع (off-topic): پاسخ شما باید کاملا مرتبط با موضوع سوال باشد. گاهی ممکن است داوطلب متوجه موضوع سوال نشود و پاسخی که می دهد بی ربط باشد که این باعث کاهش نمره رایتینگ آیلتس خواهد شد.

3- پنالتی ناخوانا بودن متن و دستخط ناخوانا (illegible handwriting): اگر ممتحن قادر به تشخیص کلمات در متن شما نباشد نمره شما کم خواهد شد.

4- پنالتی وجود بخش های از قبل حفظ شده (memorized answer): سعی کنید پاسخ های از قبل حفظ شده که نامربوط به سوال است را استفاده نکنید چون ممتحن متوجه می شود و نمره از دست می دهید.

جهت شرکت در کلاس آنلاین آیلتس IELTS استاد اسدبیگی کلیک کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید: 09194231954 – 02177832281

معیارهای ارزیابی رایتینگ آیلتس

  1. Task Achievement (میزان دستیابی شما به موارد خواسته شده در تسک 1) برای task 1

و

Task Response (پاسخ به سوال تسک 2 یا همان نگارش essay با تکیه بر استدلال و نتیجه گیری) برای task 2

برای بهبود نمره TA در تسک 1 آکادمیک و توصیف گراف، شما باید هر چه در صورت سئوال خواسته شده را انجام دهید. باید یکoverview  بیان کنید. پارافریز کنید و جملات خود را از صورت سوال کپی نکنید بلکه کلمات را تغییر دهید. رویه ها و مراحل را بیان کنید.

در مورد تسک 1 جنرال و نامه نگاری توجه داشته باشید که هر سه زیر سوال به صورت واضح عمل کنید و در نگارش نامه خود لحن مناسب داشته باشید.

برای بهبود نمره TR  در مورد جزئیات موضوع سوال بنویسید و از نوشتن در مورد کلیات موضوع خودداری کنید. به دلایل و استدلالات خود توجه داشته باشید و بی ربط ننویسید. توجه کنید که لغات نوشته تان کمتر از 250 عدد نباشد.

  • Coherence  (انسجام پارگراف ها، پیوستگی ایده ها و ارتباط منطقی بخش های نوشته) و Cohesion (انسجام و یکپارچکی جملات)

برای بهبود نمره این بخش سعی کنید بین چهار تا پنج پاراگراف بنویسید (یک پاراگراف مقدمه یا introduction، دو الی سه پاراگراف بدنه یا body، و یک پاراگراف نتیجه گیری conclusion) و برای هر پاراگراف فقط یک ایده محوری مطرح کنید. از عبارات و لغات ربط متنوع استفاده کنید.از لغات و عبارات موصولی و ارتباطی با حفظ تنوع آنها، زیاد استفاده نمایید.

  • Lexical Resource (منابع واژگانی): استفاده مناسب از لغات و عبارات برای بیان منظور، دارا بودن دایره لغات وسیع، استفاده از لغات غیرتکراری و بدون غلط املایی.
  • Grammatical Range and Accuracy (استفاده از ساختارهای گرامری صحیح و پیچیده):

در ارزیابی معیار GRA اولین موردی که به آن توجه می شود Grammar accuracy است یعنی توانایی شما در ایجاد ساختارهای گرامری صحیح در جملات ساده و پیچیده است.

مورد دوم این است که ساختارها را در محل مناسب و با مفهوم صحیح استفاده کنید. در واقع علاوه بر درستی ساختار گرامری باید مفهوم آن در جمله صحیح باشد.

نوشته شما باید voice، mood و tense مناسب داشته باشد. از ساختارهای مختلف شرطی، جملات مجهول و … و نیز انواع جملات ساده، مرکب، پیچیده و … استفاده کنید. زمان های متنوع به کار ببرید. نقطه گذاری یا Punctuation صحیح به کار ببرید.

جهت مشاهده سایر مطالب آموزش آیلتس IELTS کلیک کنید

لینک مفید

نمایش ویدیو درباره کلاس تافل آیلتس دولینگو آنلاین استاد اسدبیگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کارنامه و نظرات شاگردان

آموزش آیلتس

آموزش تافل

آموزش دولینگو

error: شما اجازه کپی برداری از مطالب این سایت را ندارید