کلاس های آمادگی آزمون زبان استاد اسدبیگی در تهران

تافل هوم ادیشن TOEFL Home Edition دولینگو Duolingo آی تپ iTEP جی آر ای GREتضمینی استاد اسدبیگی در تهران

کلاس آنلاین آیلتس تافل و دولینگو​ استاد اسدبیگی

ساختار آزمون پی تی ای PTE – انواع سوالات و فرمت پی تی ای آکادمیک PTE Test Format

ساختار آزمون پی تی ای PTE

ساختار آزمون پی تی ای PTE – انواع سوالات و فرمت پی تی ای آکادمیک PTE Test Format

ساختار آزمون پی تی ای: آزمون پی تی آکادمیک PTE Academic  دارای سه بخش Speaking و Writing همراه با هم – Listening – Reading است.

در ادامه به طور کامل در مورد سوالات هر بخش توضیح داده می شود.

 

بخش اول ساختار آزمون پی تی ای PTE: مهارت های گفتاری و نوشتاری Speaking  و Writing به مدت ۷۷ الی ۹۳ دقیقه

قسمت اول (مربوط به بخش گفتاری) :

معرفی شخصی (personal introduction):

این بخش فرصت مناسبی برای شماست تا اطلاعاتی را درمورد خودتان به موسسات مورد نظر بدهید. شما ۳۰ ثانیه وقت دارید تا پیام ارائه شده در کامپیوتر را بخوانید و پاسخ خود را آماده کنید، و بعد از آن ۳۰ ثانیه زمان دارید تا صدای خود را ضبط کنید. به این آیتم نمره ای تعلق نمیگیرد اما همراه با نمره بقیه بخش ها برای موسسات مورد نظر شما ارسال خواهد شد. فقط یک بار میتوانید پاسخ خود را ضبط کنید پس کاملا دقت کنید.

قسمت دوم (مربوط به بخش گفتاری):

روخوانی با صدای بلند (read aloud):

در این قسمت شما باید یک متن را با صدای بلند بخوانید. بسته به طول متن، ۳۰ الی ۴۰ ثانیه برای آماده شدن وقت دارید. بلافاصله بعد از شنیدن صدای “بیب”، شروع به صحبت کنید. قبل از اینکه میکروفون باز شود شروع به صحبت نکنید چون صدا شما ضبط نخواهد شد. نیازی به عجله کردن نیست شما باید خیلی واضح صحبت کنید.

قبل از اینکه نوار سبز رنگ به انتها برسد صحبت را تمام کنید. فقط یک بار میتوانید پاسختان را ضبط کنید پس خیلی دقت کنید. اگر به مدت بیش از سه ثانیه صحبت نکنید، ضبط متوقف خواهد شد پس سعی کنید که اصلا مکث نکیید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/read-aloud/

قسمت سوم (مربوط به بخش گفتاری):

تکرار جمله (repeat sentence):

بعد از گوش دادن به یک جمله ضبط شده، آن را تکرار کنید. در این بخش ۳ الی ۹ ثانیه برای گوش دادن به جمله و ۱۵ ثانیه برای پاسخ گویی وقت دارید. فایل ضبط شده به صورت اتوماتیک پخش می شود. بلافاصله بعد از آن، میکروفون باز شده و کلمه recording ظاهر میشود. برخلاف قسمت قبلی در این قسمت هیچ صدای “بیب” ی پخش نمیشود و شما باید بدون مکث و بلافاصله پس از باز شدن میکروفون، جمله ای را که شنیدید، دقیقا تکرار کنید. واضح و بدون عجله جمله را تکرار کنید. قبل از اینکه نوار سبز رنگ به انتها برسد جمله را تمام کنید. امکان ضبط مجدد وجود ندارد. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/repeat-sentence/

قسمت چهارم (مربوط به بخش گفتاری):

توصیف عکس (describe image):

در این قسمت باید تصویری را که روی صفحه نمایشگر ظاهر شده، با جزئیات شرح دهید. برای آمادگی و مشاهده عکس ۲۵ ثانیه و برای توصیف عکس و پاسخ گویی ۴۰ ثانیه وقت دارید. نکاتی که در قسمت دوم توضیح داده شده را رعایت کنید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/describe-image/

قسمت پنجم (مربوط به بخش گفتاری):

دوباره گفتن سخنرانی (re-tell lecture):

بعد از مشاهده یا شنیدن یک سخنرانی، سخنرانی را با بیان خودتان مجددا تکرار کنید. توجه داشته باشید که نباید عینا تکرار کنید بلکه باید از  کلمات و جملات خودتان استفاده کنید. برای مشاهده و گوش دادن به سخنرانی بیش از ۹۰ ثانیه و برای پاسخ دهی ۴۰ ثانیه زمان دارید. بعد از تمام شدن فایل صوتی سخنرانی، ۱۰ ثانیه زمان دارید تا آماده شوید. حتی ممکن است تصویری مرتبط با فایل صوتی نیز نمایش داده شود. در زمان پخش فایل صوتی، اجازه یادداشت برداری دارید. بقیه نکات مانند قسمت های قبل باید رعایت شوند. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/re-tell-lecture/

قسمت ششم (مربوط به بخش گفتاری):

پاسخ کوتاه (answer short question):

بعد از گوش دادن به سوال، با یک یا دو کلمه به سوال پاسخ دهید. در این قسمت هیچ صدای “بیب” ی پخش نمیشود و شما باید بدون مکث و بلافاصله پس از باز شدن میکروفون، جمله ای را که شنیدید، دقیقا تکرار کنید. واضح و بدون عجله جمله را تکرار کنید. قبل از اینکه نوار سبز رنگ به انتها برسد جمله را تمام کنید. امکان ضبط مجدد وجود ندارد. به مدت ۳ الی ۹ ثانیه برای گوش دادن به سوال و ۱۰ ثانیه برای پاسخ دادن وقت دارید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/answer-short-question/

قسمت هفتم (مربوط به بخش نوشتاری):

خلاصه کردن متن (summarize written text):

بعد از خواندن یک متن، آن را در یک جمله با حداکثر ۷۵ کلمه خلاصه کنید. متن مورد نظر ۳۰۰ کلمه بوده و برای پاسخ دادن ۱۰ دقیقه زمان دارید. دقت داشته باشید که نکات اصلی متن را در فقط یک جمله واحد خلاصه کنید. در قسمت پایین نمایشگر، شمارنده کلمات متن،‌ به شما کمک میکند که تعداد کلماتتان بیش از ۷۵ کلمه نشود. امکان استفاده از کلیدهای copy، cut و paste نیز در این قسمت وجود دارید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/summarize-written-text/

قسمت هشتم (مربوط به بخش نوشتاری):

مقاله (essay):

در مورد موضوعی که به شما داده شده، متنی با ۲۰۰ الی ۳۰۰ کلمه بنویسید. ابتدا توضیح مربوط به موضوع  را  ( ۲ الی ۳ خط) خوانده و سپس متن خود را بنویسید. توجه داشته باشید که متن شما کمتر از ۲۰۰ کلمه یا بیشتر از ۳۰۰ کلمه نشود. در قسمت پایین نمایشگر، شمارنده کلمات متن،‌ به شما کمک میکند که تعداد کلماتتان بیش از ۷۵ کلمه نشود. امکان استفاده از کلیدهای copy، cut و paste نیز در این قسمت وجود دارید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-speaking-writing/essay/

 

بخش دوم ساختار آزمون پی تی ای PTE: مهارت خواندن Reading به مدت ۳۲ الی ۴۱ دقیقه

 

قسمت اول (مربوط به بخش خواندن):

پاسخ به سوالات چند گزینه ای با یک گزینه صحیح (multiple choice, single answer):

بعد از خواندن متنی (با ۱۱۰ کلمه) که نمایش داده میشود، با انتخاب یک گزینه صحیح به سوال چند گزینه ای که از شما پرسیده میشود، پاسخ دهید. برای انتخاب یک گزینه، روی آن کلیک چپ یا لفت کلیک کنید. اگر خواستید گزینه انتخابی خود را تغییر دهید روی همان گزینه لفت کلیک کنید تا دیسلکت شود و یا اینکه روی گزینه دیگری که مد نظرتان هست لفت کلیک کنید. گزینه انتخابی شما به رنگ زرد تغییر رنگ خواهد داد. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-reading/multiple-choice-single-answer/

قسمت دوم (مربوط به بخش خواندن):

پاسخ به سوالات چند گزینه ای با چندین گزینه صحیح (multiple choice, multiple answer):

بعد از خواندن متنی (با ۳۰۰ کلمه) که نمایش داده میشود، با انتخاب چندین گزینه که به نظرتان صحیح است به سوال چند گزینه ای که از شما پرسیده میشود، پاسخ دهید. تمامی نکات دیگر مانند قسمت قبل است. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-reading/multiple-choice-multiple-answer/

قسمت سوم (مربوط به بخش خواندن):

مرتبط کردن پاراگراف ها (re-order paragraphs):

چندین باکس حاوی متن به صورت نامرتبط و تصادفی در نمایش ظاهر میشوند. باید این text box ها را به ترتیب صحیح کنار هم قرار دهید تا که یک پاراگراف معنی دار بسازید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-reading/re-order-paragraphs/

قسمت چهارم (مربوط به بخش خواندن):

پر کردن جاهای خالی (fill in the blanks):

متنی (۸۰ کلمه ای) با چندین جای خالی در صفحه نمایش نمایان میشود. کلماتی را که  در باکس زیر متن قرار دارند، انتخاب و در جای مناسب قرار دهید. برای این کار با لفت کلیک روی کلمه مورد نظر آن را انتخاب و سپس همانطور که لفت کلیک را نگه داشته اید، آن را در جای مناسب بکشید. توجه داشته باشید که تعداد کلمات موجود در باکس زیر متن بیشتر از تعداد جاهای خالی است و نمیتوانید تمامی کلمات را انتخاب کنید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-reading/fill-in-the-blanks/

قسمت پنجم (مربوط به بخش خواندن):

پر کردن جاهای خالی با خواندن و نوشتن (reading and writing fill in the blanks):

این قسمت تقریبا مشابه قسمت قبلی است با این تفاوت که در کنار هر جای خالی، دکمه ای وجود دارد که با کلیک بر آن، لیستی از گزینه هایی که ممکن است مناسب جای خالی باشند، نمایش داده میشود. شما باید گزینه ای را که مناسب تر از بقیه گزینه ها است انتخاب کنید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت PTE، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-reading/reading-and-writing-fill-in-the-blanks/

بخش سوم ساختار آزمون پی تی ای PTE: مهارت گوش دادن Listening به مدت ۴۵ الی ۵۷ دقیقه

قسمت اول (مربوط به بخش گوش دادن):

خلاصه کردن متن صوتی (summarize spoken text):

بعد از گوش دادن به متن صوتی به مدت ۶۰ الی ۹۰ ثانیه، ۱۰ دقیقه وقت دارید تا متنی را که شنیده اید، به صورت خلاصه در ۵۰ الی ۷۰ کلمه بنویسید. فقط یک بار میتوانید فایل صوتی را گوش دهید و امکان پخش مجدد وجود ندارد. در قسمت پایین نمایشگر، شمارنده کلمات متن،‌ به شما کمک میکند که تعداد کلماتتان کمتر از ۵۰ یا بیش از ۷۰ کلمه نشود. امکان استفاده از کلیدهای copy، cut و paste نیز در این قسمت وجود دارید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/summarize-spoken-text/

قسمت دوم (مربوط به بخش گوش دادن):

پاسخ به سوالات چند گزینه ای با چندین گزینه صحیح (multiple choice, multiple answer):

بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی (۴۰ الی ۹۰ ثانیه)، با انتخاب چند گزینه صحیح به سوال چند گزینه ای پاسخ دهید. شما اجازه یادداشت برداری نیز دارید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/multiple-choice-multiple-answer/

قسمت سوم (مربوط به بخش گوش دادن):

پر کردن جاهای خالی (fill in the blanks):

رونوشت فایل صوتی (۳۰ الی ۶۰ ثانیه) که در حال پخش است، روی صفحه نمایش ظاهر میشود. این رونوشت دارای جاهای خالی است. بعد از گوش دادن به فایل صوتی، شما باید در جاهای خالی ، کلمات مناسب را تایپ کنید. در واقع این جاهای خالی فقط در رونوشت هستند. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/fill-in-the-blanks/

قسمت چهارم (مربوط به بخش گوش دادن):

مشخص کردن خلاصه صحیح (highlight correct summary):

بعد از گوش دادن به فایل صوتی (۳۰ الی ۹۰ ثانیه)، پاراگرافی را که بهترین خلاصه از فایل صوتی است، انتخاب کنید. ابتدا فایل را گوش کرده و یادداشت بردارید و سپس گزینه ها را بررسی و پاراگراف مناسب را انتخاب کنید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/highlight-correct-summary/

قسمت پنجم (مربوط به بخش خواندن):

سوالات چند گزینه ای با یک گزینه صحیح (multiple choice, single answer):

بعد از گوش دادن به فایل صوتی (۳۰ الی ۶۰ ثانیه) با انتخاب یک گزینه صحیح به سوال پاسخ دهید. برای انتخاب یک گزینه، روی آن کلیک کلیک کنید. اگر خواستید گزینه انتخابی خود را تغییر دهید روی همان گزینه کلیک کنید تا دیسلکت شود و یا اینکه روی گزینه دیگری که مد نظرتان هست کلیک کنید. وقتی گزینه ای را انتخاب کنید، رنگ آن به زرد تغییر میکند. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/multiple-choice-single-answer/

قسمت ششم (مربوط به بخش خواندن):

انتخاب کلمه جا افتاده (select missing word):

در این بخش، کلمه یا گروهی از کلمات در انتهای فایل صوتی حذف شده اند. بعد از گوش دادن به فایل صوتی (۲۰ الی ۷۰ ثانیه)، کلمه یا عبارت مورد نظر را انتخاب و فایل صوتی را کامل کنید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/select-missing-word/

قسمت هفتم (مربوط به بخش خواندن):

مشخص کردن کلمات نادرست (highlight incorrect words):

رونوشتی از فایل صوتی در حال پخش، در صفحه نمایش نشان داده میشود. در حالی که به فایل گوش میدهید، کلماتی را که به اشتباه در متن نوشته شده اند و با کلمات موجود در فایل صوتی تفاوت دارند را با کلیک روی آنها مشخص کنید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/highlight-incorrect-words/

قسمت هشتم (مربوط به بخش خواندن):

دیکته نوشتن (write from dictation):

یک جمله کوتاه (۳ الی ۵ ثانیه) به صورت فایل صوتی پخش میشود. شما باید به دقت گوش کنید و سپس آن جمله را با املا صحیح کلمات بنویسید. فقط یک بار میتوانید فایل را گوش دهید. خوشبختانه اجازه یادداشت برداری دارید. جهت مشاهده ویدئو نمونه این سوال در سایت پی تی ای، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://pearsonpte.com/the-test/format/english-listening/write-from-dictation/

جهت دانلود رایگان منابع PTE Academic کلیک کنید

کلیک کنیدثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های خصوصی آمادگی آزمون پی تی ای PTE آکادمیک استاد اسدبیگی در تهرانکلیک کنید 

 

ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای ساختار آزمون پی تی ای

نمایش ویدیو درباره کلاس تافل آیلتس دولینگو آنلاین استاد اسدبیگی

6 دیدگاه دربارهٔ «ساختار آزمون پی تی ای PTE – انواع سوالات و فرمت پی تی ای آکادمیک PTE Test Format»

  1. بازتاب: نمونه سوالات PTE با پاسخ - نمونه سوالات و پاسخ بخش Read Aloud آزمون پی تی ای آکادمیک

  2. بازتاب: نمونه سوال و پاسخ PTE آزمون پی تی ای آکادمیک - دانلود رایگان تمرینات بخش Summarize Spoken Text همراه با پاسخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کارنامه و نظرات شاگردان

آموزش آیلتس

آموزش تافل

آموزش دولینگو

error: شما اجازه کپی برداری از مطالب این سایت را ندارید